IndiGo Járatkésés vagy Járattörlés?

Késett a repülője? Törölték a járatát? Nézze meg most, járhat-e érte kártérítés

Ha úgy véli, hogy jogosult lehet kártérítésre járata késése vagy törlése miatt, jó helyen jár. Megismertetjük Önnel az utasként járó jogokat, és megvan a tapasztalatunk és eszközeink, hogy segítsünk akár fejenként 600 euróig terjedő kompenzáció igénylésében.

IndiGo kártérítés járatkésés esetén

Repülő késés esetén járó kompenzáció

Bár az IndiGo és más fapados légitársaságok célja, hogy pontosan teljesítsék járataikat, a valóságban időnként előfordulnak késések. A jó hír, hogy az Európai Unió légi utasokat védő jogszabályai ilyen esetekben is az utazók érdekeit szolgálják.

Mivel az IndiGo európai székhelyű légitársaság, járataira túlnyomórészt érvényes az (EU) 261/2004-es rendelet, amely a légi közlekedés egyik legfontosabb utasvédelmi szabályozása. Ez a jogszabály lehetővé teszi az utasok számára, hogy kártérítést igényeljenek, ha a járatuk jelentős késéssel érkezik meg, törlésre kerül vagy túlfoglalás miatt nem tudnak felszállni.

Természetesen vannak olyan rendkívüli körülmények, például szélsőséges időjárási viszonyok vagy légi irányítási zavarok, amikor a légitársaság mentesül a felelősség alól. Ugyanakkor, ha a késés például műszaki hiba vagy személyzeti sztrájk miatt következik be, nagy eséllyel jogosult lehet az utas akár 600 euró összegű kártérítésre is.

A legtöbb esetben a kártérítési igény érvényesítésére akár 3 év is rendelkezésre áll. Elég megadnia a járata adatait, és intelligens járatkésés kalkulátorunk segítségével percek alatt kiderül, hogy élhet-e kártérítési igénnyel. Tapasztalt csapatunk pedig mindenben segít, hogy Ön megkapja az Önt megillető összeget.

IndiGo járata késve indult vagy törlésre került? Ellenőrizze, hogy jogosult-e akár 600 eurós kompenzációra!

IndiGo kártérítés járattörlés esetén

Törölt járat esetén járó kompenzáció

Ha IndiGo járatát törölték, az európai légi utasokat védő szabályozások világos útmutatást adnak: a légitársaságnak kötelessége ingyenes alternatív útvonalat biztosítani az Ön úti céljához, vagy kérés esetén visszatéríteni a jegy árát.

Abban az esetben, ha a törlésről kevesebb, mint 14 nappal az indulás előtt értesítették, Ön akár 600 euró összegű pénzbeli kártérítésre is jogosult lehet.

Az IndiGo legtöbbször megpróbálja utasait másik járatra átfoglalni anélkül, hogy ez pluszköltséggel járna. Amennyiben a felkínált megoldás nem megfelelő, lehetősége van másik időpont választására, vagy elállni az utazástól.

Ha a légitársaság olyan járatot biztosít Önnek, amely közel az eredeti érkezési időponthoz szállítja el a célállomásra, ebben az esetben nem jár külön kártérítés, hiszen az utazás lényegében nem szenved jelentős fennakadást. Ennek ellenére sok utas, akinek a járatát közvetlenül indulás előtt törölték, kompenzációra tarthat igényt.

Fontos megjegyezni, hogy az IndiGo mentesülhet a kártérítési kötelezettség alól akkor, ha a törlés oka olyan rendkívüli körülmény, amelyre nem volt ráhatása, ilyen lehet például a szélsőséges időjárás vagy egy repülőtéri üzemzavar.

További információt arról, milyen esetekben járhat Önnek kártérítés IndiGo járattörlés miatt, itt talál.

Az elmúlt 3 évben történt járatkésés, törlés vagy túlfoglalás esetén jogosult lehet akár 600 eurós kártérítés igénylésére.

EU261 IndiGo kártérítésről és a légi utasok jogairól

Mivel az IndiGo az Európai Unió területén bejegyzett légitársaság, járataik többségére az EC 261/2004-es rendelet vonatkozik, amely a világ egyik legátfogóbb légi utasjogi szabályozása.

Ez a rendelet lehetőséget ad az utasoknak kártérítésre, ha járatuk késik, törlésre kerül vagy túlfoglalás miatt nem tudnak felszállni, feltéve, hogy ezek az események nem az utas hibájából történtek. Emellett a kártérítés korábbi, akár 3 évvel ezelőtti utazásokra is kérhető.

Mekkora összegű kártérítésre lehet jogosult az IndiGo járatai miatt?

TávolságKártérítés
Minden 1500 km alatti járat✅ Akár 250 €/utas
1500 km-nél hosszabb, EU-n belüli járatok✅ Akár 400 €/utas
1500 és 3500 km közötti, nem EU-n belüli járatok✅ Akár 400 €/utas
3500 km-nél hosszabb, nem EU-n belüli járatok✅ Akár 600 €/utas

Az IndiGoról

Az IndiGo India vezető diszkont légitársasága, amelyet 2006-ban alapítottak, és székhelye Gurugramban, Haryana államban található. Elsődleges bázisrepülőtere a Delhi Indira Gandhi Nemzetközi Repülőtér (DEL), emellett számos más indiai nagyvárosból – például Mumbaiból, Bengaluru-ból és Hyderabadból – is jelentős forgalmat bonyolít. Az IndiGo India legnagyobb légitársaságává vált utasszám és piaci részesedés alapján, különösen a belföldi járatok piacán tölt be meghatározó szerepet.

Az IndiGo ismert pontosságáról, letisztult szolgáltatási modelljéről és versenyképes árairól, miközben törekszik az egyszerű, gyors és megbízható utazási élmény biztosítására. A légitársaság alacsony költségstruktúrája lehetővé teszi, hogy széles utazóközönség számára is elérhető maradjon, ugyanakkor következetesen magas működési hatékonyságot nyújtson.

Útvonalhálózata több mint 100 belföldi és nemzetközi célállomást foglal magában, és járatokat üzemeltet a Közel-Keletre, Délkelet-Ázsiába, valamint néhány európai és közép-ázsiai városba is. Az IndiGo kulcsszerepet játszik India gyorsan növekvő légi közlekedési piacán, összekötve nagyvárosokat, regionális központokat és turisztikai célpontokat.

Flottáját főként Airbus A320neo, A321neo és ATR 72-600 típusú repülőgépek alkotják, amelyek modern technológiát, alacsony üzemanyagfogyasztást és kényelmes fedélzeti környezetet biztosítanak. A társaság kiemelt figyelmet fordít a fenntartható működésre, valamint a folyamatos innovációra és digitalizációra.

Az IndiGo mára elengedhetetlen szereplője lett a dél-ázsiai régió légiközlekedésének, és célja, hogy minden utazása során megfizethető, hatékony és kellemes repülési élményt nyújtson, amely megfelel a modern utazók igényeinek.

Kártérítési igényét egyszerűen és gyorsan intézheti a Járatkésés.hu szolgáltatásán keresztül.

Gyakran Ismételt Kérdések

Mi történik, ha magam intézem az IndiGo elleni kártérítést?

Sajnos az IndiGo az érvényes igények akár felét is jogtalanul elutasítja elsőre. Gyakori, hogy időjárásra vagy technikai hibára hivatkoznak bizonyíték nélkül, vagy egyszerűen nem is válaszolnak. Ennek oka általában az, hogy a légitársaság számít arra: az utas nem vállalja a jogi utánajárást, a vele járó anyagi terhet, nincs kapacitása, vagy nem mer jogi lépéseket tenni, így az utas emiatt feladja, az IndiGo pedig mentesül a felelősség alól.

Mi történik, ha a Járatkésés.hu-ra bízom az ügyintézést?

A Járatkésés.hu jogi csapata ismeri az IndiGo kifogásait és tapasztalatból tudja, hogyan lehet azokat megcáfolni, segít a kompenzációs összegeket a leghamarabb kifizettetni.

Milyen indokokat ad az IndiGo az elutasításra?

A leggyakoribb kifogások, amelyekkel az IndiGo elutasítja a kompenzációs igényeket:
  • „Extrém időjárás” | gyakran bizonyíték nélkül
  • „Légiforgalmi irányítás hibája” | amit sokszor nem is erősít meg az ATC
  • Technikai problémák | amelyeket a légitársaság kötelessége lenne kezelni
  • „A késés nem haladta meg a 3 órát” | holott a valóságban igen
  • Korábbi járat késése | ami az IndiGo felelőssége lenne kezelni
  • Egyszerűen nincs válasz | az utas nem kap semmilyen visszajelzést
  • „Ez szerepel az ÁSZF-ben” | ami jogilag nem írhatja felül az EU-s rendeleteket

Mennyit kaphatok, ha sikeres a kompenzációs igény?

Az EU261/2004 rendelet szerint a kompenzáció mértéke:
  • 250 € 1500 km alatt
  • 400 € 1500-3500 km között
  • 600 € 3500 km felett (EU-non-EU járatoknál)

Ez vonatkozik késésekre, törlésekre és beszállás megtagadására is.

Miért fontos most cselekedni?

Jelenleg az EU-ban is zajlik egy lobbitevékenység, amely a 3 órás késési küszöböt 5 órára emelné. Ez azt jelentené, hogy a kérelmek 85%-a elesne a kártérítéstől. Ezért fontos, hogy az utasok tudják a jogaikat és érvényesítsék őket most, mielőtt a szabályozás változik.

Volt az alábbi légitársaságnál az elmúlt 3 évben járattörlése vagy járatkésése?

Többek között az alábbi repülőtereken segítettünk már problémák megoldásában.

  • Alicante-Elche Miguel
  • Hernández Airport (ALC)
  • Amsterdam Schiphol Airport (AMS)
  • Ankara Esenboğa Airport (ESB)
  • Athens Eleftherios Venizelos Airport (ATH)
  • Barcelona El Prat Airport (BCN)
  • Berlin Schönefeld Airport (SXF)
  • Berlin Tegel Airport (TXL)
  • Birmingham Airport (BHX)
  • Bucharest Henri Coandă International Airport (OTP)
  • Budapest Ferenc Liszt International Airport (BUD)
  • Cologne Bonn Airport (CGN)
  • Düsseldorf International Airport (DUS)
  • Edinburgh Airport (EDI)
  • Frankfurt am Main Airport (FRA)
  • Geneva Airport (GVA)
  • Gran Canaria Airport (LPA)
  • Hamburg Airport (HAM)
  • Helsinki-Vantaa Airport (HEL)
  • Istanbul Airport (IST)
  • Istanbul Sabiha Gökçen International Airport (SAW)
  • London Heathrow Airport (LHR)
  • London Luton Airport (LTN)
  • Madrid Barajas Airport (MAD)
  • Málaga-Costa del Sol Airport (AGP)
  • Milan Bergamo Orio al Serio Airport (BGY)
  • Milan Malpensa Airport (MXP)
  • Moscow Sheremetyevo International Airport (SVO)
  • Moscow Vnukovo International Airport (VKO)
  • Munich Airport (MUC)
  • Nice Côte d’Azur Airport (NCE)
  • Paris Charles de Gaulle Airport (CDG)
  • Porto Francisco Sá Carneiro Airport (OPO)
  • Pulkovo Airport (LED)
  • Rome Fiumicino Airport (FCO)
  • Stuttgart Airport (STR)
  • Tenerife South Airport (TFS)
  • Václav Havel Airport Prague (PRG)
  • Venice Marco Polo Airport (VCE)
  • Vienna International Airport (VIE)
  • Warsaw Chopin Airport (WAW)