Ryanair Járatkésés

Ryanair Járatkésés vagy Járattörlés?

Késett a repülője? Törölték a járatát? Nézze meg most, járhat-e érte kártérítés

Ha úgy véli, hogy jogosult lehet kártérítésre járata késése vagy törlése miatt, jó helyen jár. Megismertetjük Önnel az utasként járó jogokat, és megvan a tapasztalatunk és eszközeink, hogy segítsünk akár fejenként 600 euróig terjedő kompenzáció igénylésében.

Ryanair kártérítés járatkésés esetén

Repülő késés esetén járó kompenzáció

Bár a Ryanair és más fapados légitársaságok célja, hogy pontosan teljesítsék járataikat, a valóságban időnként előfordulnak késések. A jó hír, hogy az Európai Unió légi utasokat védő jogszabályai ilyen esetekben is az utazók érdekeit szolgálják.

Mivel a Ryanair európai székhelyű légitársaság, járataira túlnyomórészt érvényes az (EU) 261/2004-es rendelet, amely a légi közlekedés egyik legfontosabb utasvédelmi szabályozása. Ez a jogszabály lehetővé teszi az utasok számára, hogy kártérítést igényeljenek, ha a járatuk jelentős késéssel érkezik meg, törlésre kerül vagy túlfoglalás miatt nem tudnak felszállni.

Természetesen vannak olyan rendkívüli körülmények, például szélsőséges időjárási viszonyok vagy légi irányítási zavarok, amikor a légitársaság mentesül a felelősség alól. Ugyanakkor, ha a késés például műszaki hiba vagy személyzeti sztrájk miatt következik be, nagy eséllyel jogosult lehet az utas akár 600 euró összegű kártérítésre is.

A legtöbb esetben a kártérítési igény érvényesítésére akár 3 év is rendelkezésre áll. Elég megadnia a járata adatait, és intelligens járatkésés kalkulátorunk segítségével percek alatt kiderül, hogy élhet-e kártérítési igénnyel. Tapasztalt csapatunk pedig mindenben segít, hogy Ön megkapja az Önt megillető összeget.

Ryanair járata késve indult vagy törlésre került? Ellenőrizze, hogy jogosult-e akár 600 eurós kompenzációra!

Ryanair kártérítés járattörlés esetén

Törölt járat esetén járó kompenzáció

Ha Ryanair járatát törölték, az európai légi utasokat védő szabályozások világos útmutatást adnak: a légitársaságnak kötelessége ingyenes alternatív útvonalat biztosítani az Ön úti céljához, vagy kérés esetén visszatéríteni a jegy árát.

Abban az esetben, ha a törlésről kevesebb, mint 14 nappal az indulás előtt értesítették, Ön akár 600 euró összegű pénzbeli kártérítésre is jogosult lehet.

A Ryanair legtöbbször megpróbálja utasait másik járatra átfoglalni anélkül, hogy ez pluszköltséggel járna. Amennyiben a felkínált megoldás nem megfelelő, lehetősége van másik időpont választására, vagy elállni az utazástól.

Ha a légitársaság olyan járatot biztosít Önnek, amely közel az eredeti érkezési időponthoz szállítja el a célállomásra, ebben az esetben nem jár külön kártérítés, hiszen az utazás lényegében nem szenved jelentős fennakadást. Ennek ellenére sok utas, akinek a járatát közvetlenül indulás előtt törölték, kompenzációra tarthat igényt.

Fontos megjegyezni, hogy a Ryanair mentesülhet a kártérítési kötelezettség alól akkor, ha a törlés oka olyan rendkívüli körülmény, amelyre nem volt ráhatása, ilyen lehet például a szélsőséges időjárás vagy egy repülőtéri üzemzavar.

További információt arról, milyen esetekben járhat Önnek kártérítés Ryanair járattörlés miatt, itt talál.

Az elmúlt 3 évben történt járatkésés, törlés vagy túlfoglalás esetén jogosult lehet akár 600 eurós kártérítés igénylésére.

EU261 Ryanair kártérítésről és a légi utasok jogairól

Mivel a Ryanair az Európai Unió területén bejegyzett légitársaság, járataik többségére az EC 261/2004-es rendelet vonatkozik, amely a világ egyik legátfogóbb légi utasjogi szabályozása.

Ez a rendelet lehetőséget ad az utasoknak kártérítésre, ha járatuk késik, törlésre kerül vagy túlfoglalás miatt nem tudnak felszállni, feltéve, hogy ezek az események nem az utas hibájából történtek. Emellett a kártérítés korábbi, akár 3 évvel ezelőtti utazásokra is kérhető.

Mekkora összegű kártérítésre lehet jogosult a Ryanair járatai miatt?

TávolságKártérítés
Minden 1500 km alatti járat✅ Akár 250 €/utas
1500 km-nél hosszabb, EU-n belüli járatok✅ Akár 400 €/utas
1500 és 3500 km közötti, nem EU-n belüli járatok✅ Akár 400 €/utas
3500 km-nél hosszabb, nem EU-n belüli járatok✅ Akár 600 €/utas

A Ryanairről

A Ryanair DAC egy írországi diszkont légitársaság, melyet 1984-ben alapítottak. Székhelye Dublinban, Swords városrészében található, legfőbb működési központjai pedig a dublini és londoni Stansted repülőtereken helyezkednek el.

Az elmúlt évtizedekben a Ryanair Európa egyik legnagyobb és legnépszerűbb fapados légitársaságává nőtte ki magát, mely évente több millió utast szállít. Célja, hogy kedvező árú repülőjegyeket kínáljon, miközben egyszerű, gyors és hatékony szolgáltatást biztosít az utasok számára. A légitársaság jelentős hálózattal rendelkezik, számos európai városba kínál közvetlen járatokat, és folyamatosan bővíti útvonalait, hogy minél több utazási lehetőséget nyújtson.

Kártérítési igényét egyszerűen és gyorsan intézheti a Járatkésés.hu szolgáltatásán keresztül.

Gyakran Ismételt Kérdések

Mi történik, ha magam intézem a Ryanair elleni kártérítést?

Sajnos a Ryanair az érvényes igények akár felét is jogtalanul elutasítja elsőre. Gyakori, hogy időjárásra vagy technikai hibára hivatkoznak bizonyíték nélkül, vagy egyszerűen nem is válaszolnak. Ennek oka általában az, hogy a légitársaság számít arra: az utas nem vállalja a jogi utánajárást, a vele járó anyagi terhet, nincs kapacitása, vagy nem mer jogi lépéseket tenni, így az utas emiatt feladja, a Ryanair pedig mentesül a felelősség alól.

Mi történik, ha a Járatkésés.hu-ra bízom az ügyintézést?

A Járatkésés.hu jogi csapata ismeri a Ryanair kifogásait és tapasztalatból tudja, hogyan lehet azokat megcáfolni, segít a kompenzációs összegeket a leghamarabb kifizettetni.

Milyen indokokat ad a Ryanair az elutasításra?

A leggyakoribb kifogások, amelyekkel a Ryanair elutasítja a kompenzációs igényeket:
  • „Extrém időjárás” | gyakran bizonyíték nélkül
  • „Légiforgalmi irányítás hibája” | amit sokszor nem is erősít meg az ATC
  • Technikai problémák | amelyeket a légitársaság kötelessége lenne kezelni
  • „A késés nem haladta meg a 3 órát” | holott a valóságban igen
  • Korábbi járat késése | ami a Ryanair felelőssége lenne kezelni
  • Egyszerűen nincs válasz | az utas nem kap semmilyen visszajelzést
  • „Ez szerepel az ÁSZF-ben” | ami jogilag nem írhatja felül az EU-s rendeleteket

Mennyit kaphatok, ha sikeres a kompenzációs igény?

Az EU261/2004 rendelet szerint a kompenzáció mértéke:
  • 250 € 1500 km alatt
  • 400 € 1500-3500 km között
  • 600 € 3500 km felett (EU-non-EU járatoknál)

Ez vonatkozik késésekre, törlésekre és beszállás megtagadására is.

Miért fontos most cselekedni?

Jelenleg az EU-ban is zajlik egy lobbitevékenység, amely a 3 órás késési küszöböt 5 órára emelné. Ez azt jelentené, hogy a kérelmek 85%-a elesne a kártérítéstől. Ezért fontos, hogy az utasok tudják a jogaikat és érvényesítsék őket most mielőtt a szabályozás változik.

Sikeres Ryanair kártérítések

Legújabb Ryanair járatok, ahol ügyfeleinknek sikerült kiharcolni kártérítést.

Sikersztori: 5 fős család 1250 € kártérítést kapott a Ryanair légitársaságtól

Egyik ügyfelünk, Roland és családja (felesége és három gyermekük) 2025 májusában utaztak volna Budapestre. A gép több mint 5 órás késéssel indult, a reptéren nem kaptak érdemi tájékoztatást. A Járatkésés.hu-n keresztül nyújtották be igényüket, és 6 héten belül mind az 5 fő megkapta a 250 € kártérítést, összesen 1250 € értékben.

Sikersztori: Mónikáék 800 € kártérítést kaptak a Ryanair légitársaságtól

Gáborék járata 3 óra 18 percet késett. A Google-n találtak ránk, és pár hét alatt 500 €-t kaptak vissza kártérítésként.

Sikersztori: 4 fős társaság 2400 € kártérítést kapott a Ryanair légitársaságtól

Egy négytagú baráti társaság, Petra, Ádám és két közeli barátjuk egy születésnapi nyaralásról tartottak hazafelé Gran Canariáról. A gépük már a beszállás előtt több órás késést mutatott, majd kiderült: a személyzet pihenőideje miatt csak másnap tudnak elindulni. A reptéren a padlón aludtak, szállást nem biztosítottak. Másnap hajnalban végre hazaértek, de az élmény keserű szájízt hagyott. Petra testvére ajánlotta nekik a Járatkésés.hu-t. A kártérítési igényt benyújtották, és 3 héten belül utalták nekik a teljes, 2400 eurós összeget

Sikersztori: Anita családja 1250 € kártérítést kapott a Ryanair légitársaságtól

Egy család délelőtti járata késett, csak délután tudtak eljönni Athénból. Ügyintézés után 1250 €-t kaptak vissza, részben fedezve a plusz költségeket.

Volt az alábbi légitársaságnál az elmúlt 3 évben járattörlése vagy járatkésése?

Többek között az alábbi repülőtereken segítettünk már problémák megoldásában.

  • Alicante-Elche Miguel
  • Hernández Airport (ALC)
  • Amsterdam Schiphol Airport (AMS)
  • Ankara Esenboğa Airport (ESB)
  • Athens Eleftherios Venizelos Airport (ATH)
  • Barcelona El Prat Airport (BCN)
  • Berlin Schönefeld Airport (SXF)
  • Berlin Tegel Airport (TXL)
  • Birmingham Airport (BHX)
  • Bucharest Henri Coandă International Airport (OTP)
  • Budapest Ferenc Liszt International Airport (BUD)
  • Cologne Bonn Airport (CGN)
  • Düsseldorf International Airport (DUS)
  • Edinburgh Airport (EDI)
  • Frankfurt am Main Airport (FRA)
  • Geneva Airport (GVA)
  • Gran Canaria Airport (LPA)
  • Hamburg Airport (HAM)
  • Helsinki-Vantaa Airport (HEL)
  • Istanbul Airport (IST)
  • Istanbul Sabiha Gökçen International Airport (SAW)
  • London Heathrow Airport (LHR)
  • London Luton Airport (LTN)
  • Madrid Barajas Airport (MAD)
  • Málaga-Costa del Sol Airport (AGP)
  • Milan Bergamo Orio al Serio Airport (BGY)
  • Milan Malpensa Airport (MXP)
  • Moscow Sheremetyevo International Airport (SVO)
  • Moscow Vnukovo International Airport (VKO)
  • Munich Airport (MUC)
  • Nice Côte d’Azur Airport (NCE)
  • Paris Charles de Gaulle Airport (CDG)
  • Porto Francisco Sá Carneiro Airport (OPO)
  • Pulkovo Airport (LED)
  • Rome Fiumicino Airport (FCO)
  • Stuttgart Airport (STR)
  • Tenerife South Airport (TFS)
  • Václav Havel Airport Prague (PRG)
  • Venice Marco Polo Airport (VCE)
  • Vienna International Airport (VIE)
  • Warsaw Chopin Airport (WAW)