Késés, törlés vagy túlfoglalás esetén akár 600 eurós kártérítésre lehet jogosult!
*Sikerdíjas rendszer. Nincs siker, nincs díja a szolgáltatásnak




Késett a repülője? Törölték a járatát? Nézze meg most, járhat-e érte kártérítés
Ha úgy véli, hogy jogosult lehet kártérítésre járata késése vagy törlése miatt, jó helyen jár. Megismertetjük Önnel az utasként járó jogokat, és megvan a tapasztalatunk és eszközeink, hogy segítsünk akár fejenként 600 euróig terjedő kompenzáció igénylésében.
Bár a Norwegian és más fapados légitársaságok célja, hogy pontosan teljesítsék járataikat, a valóságban időnként előfordulnak késések. A jó hír, hogy az Európai Unió légi utasokat védő jogszabályai ilyen esetekben is az utazók érdekeit szolgálják.
Mivel a Norwegian európai székhelyű légitársaság, járataira túlnyomórészt érvényes az (EU) 261/2004-es rendelet, amely a légi közlekedés egyik legfontosabb utasvédelmi szabályozása. Ez a jogszabály lehetővé teszi az utasok számára, hogy kártérítést igényeljenek, ha a járatuk jelentős késéssel érkezik meg, törlésre kerül vagy túlfoglalás miatt nem tudnak felszállni.
Természetesen vannak olyan rendkívüli körülmények, például szélsőséges időjárási viszonyok vagy légi irányítási zavarok, amikor a légitársaság mentesül a felelősség alól. Ugyanakkor, ha a késés például műszaki hiba vagy személyzeti sztrájk miatt következik be, nagy eséllyel jogosult lehet az utas akár 600 euró összegű kártérítésre is.
A legtöbb esetben a kártérítési igény érvényesítésére akár 3 év is rendelkezésre áll. Elég megadnia a járata adatait, és intelligens járatkésés kalkulátorunk segítségével percek alatt kiderül, hogy élhet-e kártérítési igénnyel. Tapasztalt csapatunk pedig mindenben segít, hogy Ön megkapja az Önt megillető összeget.
Ha Norwegian járatát törölték, az európai légi utasokat védő szabályozások világos útmutatást adnak: a légitársaságnak kötelessége ingyenes alternatív útvonalat biztosítani az Ön úti céljához, vagy kérés esetén visszatéríteni a jegy árát.
Abban az esetben, ha a törlésről kevesebb, mint 14 nappal az indulás előtt értesítették, Ön akár 600 euró összegű pénzbeli kártérítésre is jogosult lehet.
A Norwegian legtöbbször megpróbálja utasait másik járatra átfoglalni anélkül, hogy ez pluszköltséggel járna. Amennyiben a felkínált megoldás nem megfelelő, lehetősége van másik időpont választására, vagy elállni az utazástól.
Ha a légitársaság olyan járatot biztosít Önnek, amely közel az eredeti érkezési időponthoz szállítja el a célállomásra, ebben az esetben nem jár külön kártérítés, hiszen az utazás lényegében nem szenved jelentős fennakadást. Ennek ellenére sok utas, akinek a járatát közvetlenül indulás előtt törölték, kompenzációra tarthat igényt.
Fontos megjegyezni, hogy a Norwegian mentesülhet a kártérítési kötelezettség alól akkor, ha a törlés oka olyan rendkívüli körülmény, amelyre nem volt ráhatása, ilyen lehet például a szélsőséges időjárás vagy egy repülőtéri üzemzavar.
További információt arról, milyen esetekben járhat Önnek kártérítés Norwegian járattörlés miatt, itt talál.
Mivel a Norwegian az Európai Unió területén bejegyzett légitársaság, járataik többségére az EC 261/2004-es rendelet vonatkozik, amely a világ egyik legátfogóbb légi utasjogi szabályozása.
Ez a rendelet lehetőséget ad az utasoknak kártérítésre, ha járatuk késik, törlésre kerül vagy túlfoglalás miatt nem tudnak felszállni, feltéve, hogy ezek az események nem az utas hibájából történtek. Emellett a kártérítés korábbi, akár 3 évvel ezelőtti utazásokra is kérhető.
Távolság | Kártérítés |
---|---|
Minden 1500 km alatti járat | |
1500 km-nél hosszabb, EU-n belüli járatok | |
1500 és 3500 km közötti, nem EU-n belüli járatok | |
3500 km-nél hosszabb, nem EU-n belüli járatok |
A táblázat az EK 261-es rendelet szerinti összegeket euróban tartalmazza.
Mint minden jogszabálynál, itt is előfordulhatnak kivételek és speciális esetek, amelyek hatással lehetnek a követelés összegére. A Járatkésés.hu segítségével könnyedén leellenőrizheti itt, milyen kártérítésre lehet jogosult.
A Norwegian egy vezető skandináv diszkont légitársaság, amelyet 1993-ban alapítottak, és székhelye Oslóban, Norvégiában található. Elsődleges bázisrepülőtere az Oslo Gardermoen Repülőtér (OSL), emellett több fontos európai városban is rendelkezik operatív központokkal. A Norwegian Európa egyik legnagyobb fapados légitársaságaként ismert, amely megfizethető árakat kínál anélkül, hogy kompromisszumot kötne a szolgáltatás minőségében.
A Norwegian ismert innovatív megoldásairól, modern flottájáról és skandináv stílusú, letisztult fedélzeti élményéről. Célja, hogy biztonságos, fenntartható és kényelmes légi közlekedést nyújtson minden utas számára, miközben elérhető marad a szélesebb közönség számára is.
Útvonalhálózata több mint 100 célállomást ölel fel, elsősorban Európában, de szezonálisan Észak-Afrikába és a Közel-Keletre is indít járatokat. A Norwegian fontos szerepet játszik az észak és nyugat-európai légi közlekedésben, összekötve nagyvárosokat, valamint kisebb regionális repülőtereket is.
Flottáját korszerű, üzemanyaghatékony Boeing 737-800 és 737 MAX repülőgépek alkotják, amelyek nemcsak környezetbarátabb üzemelést, hanem kényelmes fedélzeti környezetet is biztosítanak. A légitársaság elkötelezett a digitális fejlesztések, a fenntarthatóság és a folyamatos szolgáltatásfejlesztés mellett, hogy még gördülékenyebbé tegye az utazási élményt.
A Norwegian mára megkerülhetetlen szereplővé vált az európai fapados piacon, és célja, hogy utasainak minden alkalommal kiváló ár/érték arányú, korszerű és megbízható légi közlekedést biztosítson.
Sajnos a Norwegian az érvényes igények akár felét is jogtalanul elutasítja elsőre. Gyakori, hogy időjárásra vagy technikai hibára hivatkoznak bizonyíték nélkül, vagy egyszerűen nem is válaszolnak. Ennek oka általában az, hogy a légitársaság számít arra: az utas nem vállalja a jogi utánajárást, a vele járó anyagi terhet, nincs kapacitása, vagy nem mer jogi lépéseket tenni, így az utas emiatt feladja, a Norwegian pedig mentesül a felelősség alól.
A Járatkésés.hu jogi csapata ismeri a Norwegian kifogásait és tapasztalatból tudja, hogyan lehet azokat megcáfolni, segít a kompenzációs összegeket a leghamarabb kifizettetni.
Ez vonatkozik késésekre, törlésekre és beszállás megtagadására is.
Jelenleg az EU-ban is zajlik egy lobbitevékenység, amely a 3 órás késési küszöböt 5 órára emelné. Ez azt jelentené, hogy a kérelmek 85%-a elesne a kártérítéstől. Ezért fontos, hogy az utasok tudják a jogaikat és érvényesítsék őket most, mielőtt a szabályozás változik.
Volt az alábbi légitársaságnál az elmúlt 3 évben járattörlése vagy járatkésése?
Többek között az alábbi repülőtereken segítettünk már problémák megoldásában.
Késés, törlés vagy túlfoglalás esetén akár 600 eurós kártérítésre lehet jogosult!
*Sikerdíjas rendszer. Nincs siker, nincs díja a szolgáltatásnak