WizzAir Járatkésés vagy Járattörlés?

Késett a repülője? Törölték a járatát? Nézze meg most, járhat-e érte kártérítés

Ha úgy véli, hogy jogosult lehet kártérítésre járata késése vagy törlése miatt, jó helyen jár. Megismertetjük Önnel az utasként járó jogokat, és megvan a tapasztalatunk és eszközeink, hogy segítsünk akár fejenként 600 euróig terjedő kompenzáció igénylésében.

WizzAir kártérítés járatkésés esetén

Repülő késés esetén járó kompenzáció

Bár a Wizz Air és más fapados légitársaságok célja, hogy pontosan teljesítsék járataikat, a valóságban időnként előfordulnak késések. A jó hír, hogy az Európai Unió légi utasokat védő jogszabályai ilyen esetekben is az utazók érdekeit szolgálják.

Mivel a Wizz Air európai székhelyű légitársaság, járataira túlnyomórészt érvényes az (EU) 261/2004-es rendelet, amely a légi közlekedés egyik legfontosabb utasvédelmi szabályozása. Ez a jogszabály lehetővé teszi az utasok számára, hogy kártérítést igényeljenek, ha a járatuk jelentős késéssel érkezik meg, törlésre kerül vagy túlfoglalás miatt nem tudnak felszállni.

Természetesen vannak olyan rendkívüli körülmények, például szélsőséges időjárási viszonyok vagy légi irányítási zavarok, amikor a légitársaság mentesül a felelősség alól. Ugyanakkor, ha a késés például műszaki hiba vagy személyzeti sztrájk miatt következik be, nagy eséllyel jogosult lehet az utas akár 600 euró összegű kártérítésre is.

A legtöbb esetben a kártérítési igény érvényesítésére akár 3 év is rendelkezésre áll. Elég megadnia a járata adatait, és intelligens járatkésés kalkulátorunk segítségével percek alatt kiderül, hogy élhet-e kártérítési igénnyel. Tapasztalt csapatunk pedig mindenben segít, hogy Ön megkapja az Önt megillető összeget.

Wizz Air járata késve indult vagy törlésre került? Ellenőrizze, hogy jogosult-e akár 600 eurós kompenzációra!

WizzAir kártérítés járattörlés esetén

Törölt járat esetén járó kompenzáció

Ha Wizz Air járatát törölték, az európai légi utasokat védő szabályozások világos útmutatást adnak: a légitársaságnak kötelessége ingyenes alternatív útvonalat biztosítani az Ön úti céljához, vagy kérés esetén visszatéríteni a jegy árát.

Abban az esetben, ha a törlésről kevesebb, mint 14 nappal az indulás előtt értesítették, Ön akár 600 euró összegű pénzbeli kártérítésre is jogosult lehet.

A Wizz Air legtöbbször megpróbálja utasait másik járatra átfoglalni anélkül, hogy ez pluszköltséggel járna. Amennyiben a felkínált megoldás nem megfelelő, lehetősége van másik időpont választására, vagy elállni az utazástól.

Ha a légitársaság olyan járatot biztosít Önnek, amely közel az eredeti érkezési időponthoz szállítja el a célállomásra, ebben az esetben nem jár külön kártérítés, hiszen az utazás lényegében nem szenved jelentős fennakadást. Ennek ellenére sok utas, akinek a járatát közvetlenül indulás előtt törölték, kompenzációra tarthat igényt.

Fontos megjegyezni, hogy a Wizz Air mentesülhet a kártérítési kötelezettség alól akkor, ha a törlés oka olyan rendkívüli körülmény, amelyre nem volt ráhatása, ilyen lehet például a szélsőséges időjárás vagy egy repülőtéri üzemzavar.

További információt arról, milyen esetekben járhat Önnek kártérítés Wizz Air járattörlés miatt, itt talál.

Az elmúlt 3 évben történt járatkésés, törlés vagy túlfoglalás esetén jogosult lehet akár 600 eurós kártérítés igénylésére.

EU261 Wizz Air kártérítésről és a légi utasok jogairól

Mivel a Wizz Air az Európai Unió területén bejegyzett légitársaság, járataik többségére az EC 261/2004-es rendelet vonatkozik, amely a világ egyik legátfogóbb légi utasjogi szabályozása.

Ez a rendelet lehetőséget ad az utasoknak kártérítésre, ha járatuk késik, törlésre kerül vagy túlfoglalás miatt nem tudnak felszállni, feltéve, hogy ezek az események nem az utas hibájából történtek. Emellett a kártérítés korábbi, akár 3 évvel ezelőtti utazásokra is kérhető.

Mekkora összegű kártérítésre lehet jogosult a Wizz Air járatai miatt?

TávolságKártérítés
Minden 1500 km alatti járat✅ Akár 250 €/utas
1500 km-nél hosszabb, EU-n belüli járatok✅ Akár 400 €/utas
1500 és 3500 km közötti, nem EU-n belüli járatok✅ Akár 400 €/utas
3500 km-nél hosszabb, nem EU-n belüli járatok✅ Akár 600 €/utas

A Wizz Airről

A Wizz Air Hungary Légiközlekedési Zrt. egy magyarországi diszkont légitársaság, melyet 2003-ban alapítottak. Székhelye Budapesten található, elsődleges bázisrepülőtere a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér.

A Wizz Air az elmúlt években Közép- és Kelet-Európa egyik legdinamikusabban növekvő fapados légitársaságává vált, évente több tízmillió utast szállítva. Küldetése, hogy megfizethető áron tegye elérhetővé a légi közlekedést, miközben modern flottával, egyszerű foglalási rendszerrel és hatékony működéssel szolgálja ki utasait. A légitársaság kiterjedt útvonalhálózattal rendelkezik, és folyamatosan bővíti desztinációit Európán belül és kívül, hogy egyre több utazási lehetőséget biztosítson az utazóközönség számára.

Kártérítési igényét egyszerűen és gyorsan intézheti a Járatkésés.hu szolgáltatásán keresztül.

Gyakran Ismételt Kérdések

Mi történik, ha magam intézem a Wizz Air elleni kártérítést?

Sajnos a Wizz Air az érvényes igények akár felét is jogtalanul elutasítja elsőre. Gyakori, hogy időjárásra vagy technikai hibára hivatkoznak bizonyíték nélkül, vagy egyszerűen nem is válaszolnak. Ennek oka általában az, hogy a légitársaság számít arra: az utas nem vállalja a jogi utánajárást, a vele járó anyagi terhet, nincs kapacitása, vagy nem mer jogi lépéseket tenni, így az utas emiatt feladja, a Wizz Air pedig mentesül a felelősség alól.

Mi történik, ha a Járatkésés.hu-ra bízom az ügyintézést?

A Járatkésés.hu jogi csapata ismeri a Wizz Air kifogásait és tapasztalatból tudja, hogyan lehet azokat megcáfolni, segít a kompenzációs összegeket a leghamarabb kifizettetni.

Milyen indokokat ad a Wizz Air az elutasításra?

A leggyakoribb kifogások, amelyekkel a Wizz Air elutasítja a kompenzációs igényeket:
  • „Extrém időjárás” | gyakran bizonyíték nélkül
  • „Légiforgalmi irányítás hibája” | amit sokszor nem is erősít meg az ATC
  • Technikai problémák | amelyeket a légitársaság kötelessége lenne kezelni
  • „A késés nem haladta meg a 3 órát” | holott a valóságban igen
  • Korábbi járat késése | ami a Wizz Air felelőssége lenne kezelni
  • Egyszerűen nincs válasz | az utas nem kap semmilyen visszajelzést
  • „Ez szerepel az ÁSZF-ben” | ami jogilag nem írhatja felül az EU-s rendeleteket

Mennyit kaphatok, ha sikeres a kompenzációs igény?

Az EU261/2004 rendelet szerint a kompenzáció mértéke:
  • 250 € 1500 km alatt
  • 400 € 1500-3500 km között
  • 600 € 3500 km felett (EU-non-EU járatoknál)

Ez vonatkozik késésekre, törlésekre és beszállás megtagadására is.

Miért fontos most cselekedni?

Jelenleg az EU-ban is zajlik egy lobbitevékenység, amely a 3 órás késési küszöböt 5 órára emelné. Ez azt jelentené, hogy a kérelmek 85%-a elesne a kártérítéstől. Ezért fontos, hogy az utasok tudják a jogaikat és érvényesítsék őket most, mielőtt a szabályozás változik.

Sikeres Wizz Air kártérítések

Legújabb Wizz Air járatok, ahol ügyfeleinknek sikerült kiharcolni kártérítést.

Sikersztori: 4 fős család 2400 € kártérítést kapott a Wizz Air légitársaságtól

Egyik ügyfelünk, Roland és családja (felesége és három gyermekük) 2025 májusában utaztak volna Budapestre. A gép több mint 5 órás késéssel indult, a reptéren nem kaptak érdemi tájékoztatást. A Járatkésés.hu-n keresztül nyújtották be igényüket, és 6 héten belül mind az 5 fő megkapta a 250 € kártérítést, összesen 1250 € értékben.

Sikersztori: Péterék 800 € kártérítést kaptak a Wizz Air légitársaságtól

Péterék járata 8 óra 26 percet késett. A Google-n találtak ránk, és pár hét alatt 800 €-t kaptak vissza kártérítésként.

Sikersztori: 4 fős társaság 1000 € kártérítést kapott a Wizz Air légitársaságtól

Egy négytagú baráti társaság, Andrea, Dávid és két közeli barátjuk egy születésnapi nyaralásról tartottak hazafelé Rómából. A gépük már a beszállás előtt több órás késést mutatott, majd kiderült: a személyzet pihenőideje miatt csak másnap tudnak elindulni. A reptéren a padlón aludtak, szállást nem biztosítottak. Másnap hajnalban végre hazaértek, de az élmény keserű szájízt hagyott. Andrea testvére ajánlotta nekik a Járatkésés.hu-t. A kártérítési igényt benyújtották, és 3 héten belül utalták nekik a teljes, 1000 eurós összeget

Sikersztori: János és párja 500 € kártérítést kapott a Wizz Air légitársaságtól

Jánosék délutáni járata késett, csak este tudtak eljönni Dortmunból. Ügyintézés után 500 €-t kaptak vissza, részben fedezve a plusz költségeket.

Volt az alábbi légitársaságnál az elmúlt 3 évben járattörlése vagy járatkésése?

Többek között az alábbi repülőtereken segítettünk már problémák megoldásában.

  • Alicante-Elche Miguel
  • Hernández Airport (ALC)
  • Amsterdam Schiphol Airport (AMS)
  • Ankara Esenboğa Airport (ESB)
  • Athens Eleftherios Venizelos Airport (ATH)
  • Barcelona El Prat Airport (BCN)
  • Berlin Schönefeld Airport (SXF)
  • Berlin Tegel Airport (TXL)
  • Birmingham Airport (BHX)
  • Bucharest Henri Coandă International Airport (OTP)
  • Budapest Ferenc Liszt International Airport (BUD)
  • Cologne Bonn Airport (CGN)
  • Düsseldorf International Airport (DUS)
  • Edinburgh Airport (EDI)
  • Frankfurt am Main Airport (FRA)
  • Geneva Airport (GVA)
  • Gran Canaria Airport (LPA)
  • Hamburg Airport (HAM)
  • Helsinki-Vantaa Airport (HEL)
  • Istanbul Airport (IST)
  • Istanbul Sabiha Gökçen International Airport (SAW)
  • London Heathrow Airport (LHR)
  • London Luton Airport (LTN)
  • Madrid Barajas Airport (MAD)
  • Málaga-Costa del Sol Airport (AGP)
  • Milan Bergamo Orio al Serio Airport (BGY)
  • Milan Malpensa Airport (MXP)
  • Moscow Sheremetyevo International Airport (SVO)
  • Moscow Vnukovo International Airport (VKO)
  • Munich Airport (MUC)
  • Nice Côte d’Azur Airport (NCE)
  • Paris Charles de Gaulle Airport (CDG)
  • Porto Francisco Sá Carneiro Airport (OPO)
  • Pulkovo Airport (LED)
  • Rome Fiumicino Airport (FCO)
  • Stuttgart Airport (STR)
  • Tenerife South Airport (TFS)
  • Václav Havel Airport Prague (PRG)
  • Venice Marco Polo Airport (VCE)
  • Vienna International Airport (VIE)
  • Warsaw Chopin Airport (WAW)