Késés, törlés vagy túlfoglalás esetén akár 600 eurós kártérítésre lehet jogosult!
*Sikerdíjas rendszer. Nincs siker, nincs díja a szolgáltatásnak




Késett a repülője? Törölték a járatát? Nézze meg most, járhat-e érte kártérítés
Ha úgy véli, hogy jogosult lehet kártérítésre járata késése vagy törlése miatt, jó helyen jár. Megismertetjük Önnel az utasként járó jogokat, és megvan a tapasztalatunk és eszközeink, hogy segítsünk akár fejenként 600 euróig terjedő kompenzáció igénylésében.
Bár a Wizz Air és más fapados légitársaságok célja, hogy pontosan teljesítsék járataikat, a valóságban időnként előfordulnak késések. A jó hír, hogy az Európai Unió légi utasokat védő jogszabályai ilyen esetekben is az utazók érdekeit szolgálják.
Mivel a Wizz Air európai székhelyű légitársaság, járataira túlnyomórészt érvényes az (EU) 261/2004-es rendelet, amely a légi közlekedés egyik legfontosabb utasvédelmi szabályozása. Ez a jogszabály lehetővé teszi az utasok számára, hogy kártérítést igényeljenek, ha a járatuk jelentős késéssel érkezik meg, törlésre kerül vagy túlfoglalás miatt nem tudnak felszállni.
Természetesen vannak olyan rendkívüli körülmények, például szélsőséges időjárási viszonyok vagy légi irányítási zavarok, amikor a légitársaság mentesül a felelősség alól. Ugyanakkor, ha a késés például műszaki hiba vagy személyzeti sztrájk miatt következik be, nagy eséllyel jogosult lehet az utas akár 600 euró összegű kártérítésre is.
A legtöbb esetben a kártérítési igény érvényesítésére akár 3 év is rendelkezésre áll. Elég megadnia a járata adatait, és intelligens járatkésés kalkulátorunk segítségével percek alatt kiderül, hogy élhet-e kártérítési igénnyel. Tapasztalt csapatunk pedig mindenben segít, hogy Ön megkapja az Önt megillető összeget.
Ha Wizz Air járatát törölték, az európai légi utasokat védő szabályozások világos útmutatást adnak: a légitársaságnak kötelessége ingyenes alternatív útvonalat biztosítani az Ön úti céljához, vagy kérés esetén visszatéríteni a jegy árát.
Abban az esetben, ha a törlésről kevesebb, mint 14 nappal az indulás előtt értesítették, Ön akár 600 euró összegű pénzbeli kártérítésre is jogosult lehet.
A Wizz Air legtöbbször megpróbálja utasait másik járatra átfoglalni anélkül, hogy ez pluszköltséggel járna. Amennyiben a felkínált megoldás nem megfelelő, lehetősége van másik időpont választására, vagy elállni az utazástól.
Ha a légitársaság olyan járatot biztosít Önnek, amely közel az eredeti érkezési időponthoz szállítja el a célállomásra, ebben az esetben nem jár külön kártérítés, hiszen az utazás lényegében nem szenved jelentős fennakadást. Ennek ellenére sok utas, akinek a járatát közvetlenül indulás előtt törölték, kompenzációra tarthat igényt.
Fontos megjegyezni, hogy a Wizz Air mentesülhet a kártérítési kötelezettség alól akkor, ha a törlés oka olyan rendkívüli körülmény, amelyre nem volt ráhatása, ilyen lehet például a szélsőséges időjárás vagy egy repülőtéri üzemzavar.
További információt arról, milyen esetekben járhat Önnek kártérítés Wizz Air járattörlés miatt, itt talál.
Mivel a Wizz Air az Európai Unió területén bejegyzett légitársaság, járataik többségére az EC 261/2004-es rendelet vonatkozik, amely a világ egyik legátfogóbb légi utasjogi szabályozása.
Ez a rendelet lehetőséget ad az utasoknak kártérítésre, ha járatuk késik, törlésre kerül vagy túlfoglalás miatt nem tudnak felszállni, feltéve, hogy ezek az események nem az utas hibájából történtek. Emellett a kártérítés korábbi, akár 3 évvel ezelőtti utazásokra is kérhető.
Távolság | Kártérítés |
---|---|
Minden 1500 km alatti járat | |
1500 km-nél hosszabb, EU-n belüli járatok | |
1500 és 3500 km közötti, nem EU-n belüli járatok | |
3500 km-nél hosszabb, nem EU-n belüli járatok |
A táblázat az EK 261-es rendelet szerinti összegeket euróban tartalmazza.
Mint minden jogszabálynál, itt is előfordulhatnak kivételek és speciális esetek, amelyek hatással lehetnek a követelés összegére. A Járatkésés.hu segítségével könnyedén leellenőrizheti itt, milyen kártérítésre lehet jogosult.
A Wizz Air Hungary Légiközlekedési Zrt. egy magyarországi diszkont légitársaság, melyet 2003-ban alapítottak. Székhelye Budapesten található, elsődleges bázisrepülőtere a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér.
A Wizz Air az elmúlt években Közép- és Kelet-Európa egyik legdinamikusabban növekvő fapados légitársaságává vált, évente több tízmillió utast szállítva. Küldetése, hogy megfizethető áron tegye elérhetővé a légi közlekedést, miközben modern flottával, egyszerű foglalási rendszerrel és hatékony működéssel szolgálja ki utasait. A légitársaság kiterjedt útvonalhálózattal rendelkezik, és folyamatosan bővíti desztinációit Európán belül és kívül, hogy egyre több utazási lehetőséget biztosítson az utazóközönség számára.
Sajnos a Wizz Air az érvényes igények akár felét is jogtalanul elutasítja elsőre. Gyakori, hogy időjárásra vagy technikai hibára hivatkoznak bizonyíték nélkül, vagy egyszerűen nem is válaszolnak. Ennek oka általában az, hogy a légitársaság számít arra: az utas nem vállalja a jogi utánajárást, a vele járó anyagi terhet, nincs kapacitása, vagy nem mer jogi lépéseket tenni, így az utas emiatt feladja, a Wizz Air pedig mentesül a felelősség alól.
A Járatkésés.hu jogi csapata ismeri a Wizz Air kifogásait és tapasztalatból tudja, hogyan lehet azokat megcáfolni, segít a kompenzációs összegeket a leghamarabb kifizettetni.
Ez vonatkozik késésekre, törlésekre és beszállás megtagadására is.
Jelenleg az EU-ban is zajlik egy lobbitevékenység, amely a 3 órás késési küszöböt 5 órára emelné. Ez azt jelentené, hogy a kérelmek 85%-a elesne a kártérítéstől. Ezért fontos, hogy az utasok tudják a jogaikat és érvényesítsék őket most, mielőtt a szabályozás változik.
Legújabb Wizz Air járatok, ahol ügyfeleinknek sikerült kiharcolni kártérítést.
Sikersztori: 4 fős család 2400 € kártérítést kapott a Wizz Air légitársaságtól
Egyik ügyfelünk, Roland és családja (felesége és három gyermekük) 2025 májusában utaztak volna Budapestre. A gép több mint 5 órás késéssel indult, a reptéren nem kaptak érdemi tájékoztatást. A Járatkésés.hu-n keresztül nyújtották be igényüket, és 6 héten belül mind az 5 fő megkapta a 250 € kártérítést, összesen 1250 € értékben.
Sikersztori: Péterék 800 € kártérítést kaptak a Wizz Air légitársaságtól
Péterék járata 8 óra 26 percet késett. A Google-n találtak ránk, és pár hét alatt 800 €-t kaptak vissza kártérítésként.
Sikersztori: 4 fős társaság 1000 € kártérítést kapott a Wizz Air légitársaságtól
Egy négytagú baráti társaság, Andrea, Dávid és két közeli barátjuk egy születésnapi nyaralásról tartottak hazafelé Rómából. A gépük már a beszállás előtt több órás késést mutatott, majd kiderült: a személyzet pihenőideje miatt csak másnap tudnak elindulni. A reptéren a padlón aludtak, szállást nem biztosítottak. Másnap hajnalban végre hazaértek, de az élmény keserű szájízt hagyott. Andrea testvére ajánlotta nekik a Járatkésés.hu-t. A kártérítési igényt benyújtották, és 3 héten belül utalták nekik a teljes, 1000 eurós összeget
Sikersztori: János és párja 500 € kártérítést kapott a Wizz Air légitársaságtól
Jánosék délutáni járata késett, csak este tudtak eljönni Dortmunból. Ügyintézés után 500 €-t kaptak vissza, részben fedezve a plusz költségeket.
Volt az alábbi légitársaságnál az elmúlt 3 évben járattörlése vagy járatkésése?
Többek között az alábbi repülőtereken segítettünk már problémák megoldásában.
Késés, törlés vagy túlfoglalás esetén akár 600 eurós kártérítésre lehet jogosult!
*Sikerdíjas rendszer. Nincs siker, nincs díja a szolgáltatásnak